Zarządzenie Nr 149/2024
Burmistrza Barlinka
z dnia 16 lipca 2024 r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu przyznawania Honorowego Patronatu Burmistrza Barlinka
Na podstawie art. 30 ust. 1 i art.31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r. poz. 609 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1.
Przepisy ogólne
§ 1. 1. Wprowadza się „Regulamin przyznawania Honorowego Patronatu Burmistrza Barlinka”.
- Regulamin określa zasady obejmowania i sprawowania Honorowego Patronatu Burmistrza Barlinka dla przedsięwzięć organizowanych przez instytucje publiczne, organizacje pozarządowe, osoby prawne i fizyczne.
- Ilekroć w regulaminie są używane poniższe określenia, to należy przez nie rozumieć:
1) Patronat – Honorowy Patronat Burmistrza Barlinka;
2) Burmistrz – Burmistrz Barlinka;
3) Gmina – Gmina Barlinek;
4) Urząd – Urząd Miejski w Barlinku;
5) Regulamin – Regulamin przyznawania Honorowego Patronatu Burmistrza Barlinka;
6) przedsięwzięcie – wydarzenie lub działanie (np. uroczystość, koncert, zawody sportowe, publikacja, itp.), którego dotyczy wniosek;
7) organizator – instytucja publiczna, organizacja pozarządowa, osoba prawna lub fizyczna, która odpowiada za organizację przedsięwzięcia, którego dotyczy wniosek;
8) wniosek – wniosek o przyznanie Honorowego Patronatu Burmistrza Barlinka, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu;
9) sprawozdanie – sprawozdanie z realizacji przedsięwzięcia objętego Honorowym Patronatem Burmistrza Barlinka, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
Rozdział 2.
Zasady i procedura przyznawania Patronatu
§ 2. 1. Patronat jest honorowym wyróżnieniem, podkreślającym szczególne znaczenie przedsięwzięcia dla dobra wspólnoty samorządowej, promocji i kształtowania pozytywnego wizerunku Gminy oraz budowania tożsamości lokalnej.
- Prawo przyznania Patronatu przysługuje wyłącznie Burmistrzowi lub osobie przez niego upoważnionej.
- O Patronat mogą ubiegać się organizatorzy przedsięwzięć realizowanych w szczególności w wymiarze:
1) obywatelskim (np. aktywność i edukacja obywatelska, aktywizacja społeczności lokalnej);
2) kulturalnym (np. wystawy, koncerty, przedstawienia, konkursy, publikacje);
3) edukacyjnym (innowacyjne programy, wykorzystanie nowoczesnych technologii);
4) promocji zdrowego stylu życia (np. wydarzenia sportowe, profilaktyka, projekty integracyjne);
5) społecznym (wnoszą znaczący wkład w rozwiązywanie problemów społecznych);
6) gospodarczym (pobudzają aktywność gospodarczą);
7) patriotycznym;
8) turystycznym.
- Przyznanie Patronatu nie oznacza deklaracji wsparcia finansowego i niefinansowego przedsięwzięcia.
- Przyznanie Patronatu jest nieodpłatne.
- Przyznanie Patronatu zobowiązuje organizatora do szczególnej dbałości o wysoką jakość przedsięwzięcia i dopełnienie wszelkich procedur przewidzianych prawem w zakresie dotyczącym organizacji przedsięwzięcia.
- W przypadku przedsięwzięć cyklicznych, corocznych o Patronat należy występować każdorazowo, co roku. Jeżeli cykl obejmuje kilka przedsięwzięć organizowanych w jednym roku kalendarzowym wniosek wystarczy złożyć tylko raz.
§ 3. 1. Chcąc ubiegać się o uzyskanie Patronatu, organizator musi wystąpić do Burmistrza z wnioskiem o przyznanie Honorowego Patronatu Burmistrza Barlinka. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Formularz wniosku dostępny jest na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego (www.bip.barlinek.pl) oraz w Referacie Oświaty, Sportu, Kultury i Spraw Społecznych.
- Wniosek należy złożyć w terminie do 14 dni przed dniem rozpoczęcia przedsięwzięcia. Za termin złożenia uznaje się datę wpływu wniosku do Urzędu.
- W szczególnych przypadkach Burmistrz może uwzględnić wniosek złożony po terminie określonym w ust. 3.
- Wniosek można złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesanta, przesłać pocztą tradycyjną na adres: „Urząd Miejski w Barlinku, ul. Niepodległości 20, 74-320 Barlinek”, przesłać za pośrednictwem platformy e-PUAP na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu lub przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (w formie dokumentu opatrzonego podpisem elektronicznym).
- Brak pełnych informacji o przedsięwzięciu we wniosku może być podstawą do udzielenia odpowiedzi negatywnej.
- Brak szczegółowych danych do kontaktu z organizatorem we wniosku powoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
- Burmistrz może zwrócić się do organizatora o przekazanie dodatkowych informacji lub udzielenie wyjaśnień odnośnie przedsięwzięcia.
- Decyzja o przyznaniu lub odmowie przyznania Patronatu jest uznaniowa, ostateczna i nie wymaga uzasadnienia.
- Organizatorowi nie przysługuje żaden środek odwoławczy.
- O decyzji Burmistrza organizator zostanie powiadomiony nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania wniosku przez Urząd. W uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać wydłużony (np. konieczność udzielenia dodatkowych wyjaśnień, uzupełnienie dokumentów itp.).
Rozdział 3.
Zasady udzielania wsparcia finansowego i niefinansowego dla przedsięwzięć objętych Patronatem
§ 4. 1. W ramach Patronatu możliwe jest uzyskanie wsparcia w formie finansowej lub niefinansowej.
- Wsparcie finansowe nie będzie udzielane na przedsięwzięcia, które są finansowane lub współfinansowane w ramach rocznego Programu współpracy Gminy Barlinek z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego. W przypadku takich przedsięwzięć organizator może wnioskować tylko o przyznanie Patronatu i wsparcie niefinansowe.
- Wsparcie niefinansowe może obejmować:
1) udostępnienie nieruchomości lub urządzeń, będących własnością lub administrowanych przez Gminę lub jej jednostki organizacyjne, po uprzednim uzgodnieniu z kierownikiem danej jednostki;
2) promocję wydarzenia na stronach internetowych i aplikacjach mobilnych administrowanych przez Urząd;
3) materiały i gadżety promocyjne Gminy;
4) inną współpracę w zależności od potrzeb organizatora.
Rozdział 4.
Korzystanie z Patronatu i zobowiązania organizatora
§ 5. 1. Organizator przedsięwzięcia, któremu został przyznany Patronat powinien poinformować odbiorców o przyznanym Patronacie poprzez:
1) umieszczenie informacji o przyznanym Patronacie wraz ze znakami promocyjnymi Gminy we wszystkich materiałach promocyjnych i informacyjnych dotyczących przedsięwzięcia. Znaki promocyjne organizator otrzyma za pośrednictwem poczty elektronicznej na podany adres e-mail, niezwłocznie po przyznaniu Patronatu;
2) informację ustną - jeżeli przedsięwzięcie jest imprezą lub wydarzeniem dla publiczności;
3) zaznaczenie faktu otrzymania przyznanego Patronatu w przekazach medialnych dotyczących przedsięwzięcia;
4) umieszczenie aktywnego linku do strony www.barlinek.pl na stronie internetowej lub profilach w mediach społecznościowych, na których organizator promuje przedsięwzięcie, o ile takie strony lub profile prowadzi;
5) ekspozycji znaków promocyjnych Gminy w widocznym miejscu podczas trwania przedsięwzięcia.
- Materiały (np. plakaty, ulotki, dyplomy, informacje prasowe), które będą zawierały znaki promocyjne Gminy, wymagają przed upowszechnieniem, akceptacji i uzgodnienia z Referatem Oświaty, Sportu, Kultury i Spraw Społecznych.
- Organizator może upublicznić informację o Patronacie po otrzymaniu pisemnej odpowiedzi.
- Patronat nie może być wykorzystywany do celów komercyjnych i marketingowych.
- W terminie do 3 dni roboczych po zakończeniu przedsięwzięcia, organizator przesyła na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. informację prasową z przebiegu przedsięwzięcia wraz z dokumentacją zdjęciową (do 30 zdjęć, odpowiedniej jakości) celem zamieszczenia na stronach internetowych i aplikacjach mobilnych administrowanych przez Urząd.
- Gmina zastrzega sobie prawo do nieodpłatnego umieszczania dostarczonych zdjęć z przedsięwzięcia na stronach internetowych i aplikacjach mobilnych administrowanych przez Urząd oraz w publikacjach, folderach, wydawnictwach itp.
§ 6. 1. Organizator przedsięwzięcia objętego Patronatem składa pisemne sprawozdanie z realizacji przedsięwzięcia wraz załącznikami w terminie 30 dni od dnia zakończenia przedsięwzięcia. Wzór sprawozdania określa załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Sprawozdanie można złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesanta, przesłać pocztą tradycyjną na adres: „Urząd Miejski w Barlinku, ul. Niepodległości 20, 74-320 Barlinek”, przesłać za pośrednictwem platformy e-PUAP na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu lub przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (w formie dokumentu opatrzonego podpisem elektronicznym).
- Do sprawozdania organizator dołącza materiały dokumentujące realizację przedsięwzięcia, takie jak zdjęcia, filmy, plakaty, ulotki, informacje o publikacjach medialnych, linki do publikacji on-line, itp.
- Jeżeli przedsięwzięcie było objęte wsparciem finansowym, należy sporządzić w sprawozdaniu listę dowodów księgowych na wydatki, których dotyczyło wsparcie finansowe oraz załączyć kopie dokumentów księgowych.
Rozdział 5.
Odebranie Patronatu
§ 7. 1. W przypadku naruszenia warunków niniejszego Regulaminu, Burmistrz może odebrać przyznane uprzednio wyróżnienie. O odebraniu Patronatu organizator przedsięwzięcia jest informowany niezwłocznie w formie pisemnej.
- Decyzja o odebraniu Patronatu jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
- Odebranie Patronatu nakłada na organizatora obowiązek bezzwłocznej rezygnacji z używania wyróżnienia począwszy od dnia powzięcia informacji o tym fakcie.
- Z powodu odebrania Patronatu organizatorowi przedsięwzięcia nie służą żadne roszczenia względem Gminy z tego tytułu.
Rozdział 6.
Postanowienia końcowe
§ 8. 1. Decyzje o przyznaniu Patronatu wydane przed wejściem w życie niniejszego Regulaminu są obowiązujące i nie wymagają ponownego ubiegania się o Patronat.
- Złożenie Wniosku oznacza akceptację powyższego Regulaminu przez organizatora przedsięwzięcia.
§ 9. Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikowi Referatu Oświaty, Sportu, Kultury i Spraw Społecznych.
§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.